HTML

Egy Horváth Basa kalandjai Ausztráliában

Friss topikok

A magányos huszár sagája

2014.03.09. 15:10 basahorvath

Mielőtt nekikezdenék a mai epizódnak egy remek hírrel szolgálok: Megvan az első szponzora a blogomnak! Habár csak az egyik termékük volt határozottan támogató, megkértek, hogy a teljes portfóliót ismertessem. Lehet hogy egy kicsit zavaró lesz olvasás közben de nagyban megsegítette ennek a posztnak a létrejöttét

Párna, ágynemű, vagy kereszt, mindegy! Lényeg hogy Huzat™ legyen!

 

Eme rövid de szükséges reklámot követően el is kezdem a beszámolómat: Elkezdődött nekem is az egyetem. Nem tudom hogy nektek milyen kép van az ausztrál oktatásról, de nekem valami ilyesmi ugrott be:

Azt hogy a saját szobájukban így viselkednek-e azt nem tudom, mindenesetre órára átöltöznek.

Hétfő: Csak egy előadásom van ezen a napon (plusz egy gyakorlat, de az első héten nem szokás itt tartani gyakorlatot, mondván minek. (Érthetetlen ez a hozzáállás, honnan tudják meg az előadásra nem járók mi a követelményrendszer, miután a gyakorlatról késnek fél órát???) Minden előadás 2 óra, közepén egy 5-10 perces szünettel, tehát az előbb felvetett probléma megválaszolódott.
International Business Strategy: Ami biztos ezzel az órával kapcsolatban, hogy nagyon sok kínai céget fogok ismerni 12 hét múlva. 

Mivel ez (mint említettem) csak 2 órás volt felmerülhet hogy a maradék 22 mivel telt el? Hát MOSÁSSAL! Najó nem az összes, de egy másik óra biztos. A többi meg a felkelés, kajálás, zuhanyozás, sorozatnézés szentháromságból könnyedén kipótolható.

Kedd: Itt már kettő előadás is volt egymás után. Vagyis négy óra elmélet! Délután 4-től 8-ig. Nem mondom hogy lehetetlen küldetés, de lesz még rosszabb is ha az este 9-es szeminárium is elkezdődik.
Financial Valuation avagy hogyan olvass élvezettel 100 oldalas éves beszámolókat. 4, azaz négy esettanulmányt kell majd elkészíteni a félév során, tehát nagyon remélem hogy élvezetes lesz!
Strategic Management: Ez talán a legbonyolultabb követelményrendszerrel rendelkező tárgy, aminek, bonyolítandó a helyzetet, az előadás után este 8-tól 9-ig van a gyakorlata. 

Csütörtök: Tudom hogy nem ez a nap jön, csak kerekké akarom tenni a tanulmányi körutat, hogy utána áttérhessek a könnyedebb témákra. Tehát csütörtök, a nagyon veszélyes tárgyé, a
Corporate Finance 2: Nem tudom hogy ti hogyan vagytok vele, de amikor a tanár az első órán egy órán keresztül hangsúlyozza hogy ez a tárgy kihívást szokott jelenteni a tanulóknak akkor én megyek és átgondolom a félévemet. De már szokok hozzá a gondolathoz, valamint Brealey és Myers uraság főműve is megkapta a neki járó glóriát

Node vissza a vidámabb témákhoz. Szerdán nincs semmilyen órám és nem is lesz. Ennek ellenére ez volt a legsűrűbb mind közül. Kezdődött reggel 6.45-kor egy előre bejelentett tűzriadóval. Komoly filozófiai vitát kavart ez a barátnőmmel, Ilonával (Látod megemlítettelek a blogomban! :)), hogy az így megrendezett tűzriadónak van-e értelme, ugyanis mindenki fel volt rá készülve. Igazából tökmindegy, bármelyik eset is igaz, mert így is rohadt korai volt ez az időpont. És ha már egyszer felkelsz és lemész 5 emeletet az udvarra, ott álldogálsz 20 percet, majd egy nagy összkolis fotót készítenek, majd vissza az ötödikre akkor már nehéz visszaaludni... Nincs mit tenni ilyenkor mint reggelizni és reménykedni hogy nem esek össze napközben. 

Ebéd közben szóltak, hogy az egyetemi csapat most délután tartja a(z egyik) tryout-ját és menjek el mert sok kolis jár kosarazni. Nem egészen értettem mi alapján van az hogy 100 ember járhat "edzésekre", de a ,,Do the Basa style" lehet hogy el lesz terjedve (NEM, senki sem halt/sérült meg ez alatt az idő alatt.. Még a szíriai ellenzék és kormányerők is megálltak erre az egy órára!). A koliban vacsi után volt még egy etika workshop. Nem egészen értettem hogy miért van ez, mivel a tanulság az volt hogy az etika mindenkinek más. Mindenesetre elgondolkodtató hogy 2 hét alatt több workshop-on voltam mint Magyarországon valaha. De ezt követően jött végre az est fénypontja a karok közötti kvíz. Az elején eléggé megijedtünk a Business faculty-n, hogy öten kell szembeszállni az Engineering 30 emberével. Végül a pont/fő versenyt biztosan megnyertük, a nominális pontszámban is másodikok lettünk (Itt köszönném meg Sporcle-nek a felkészítést. Nélküle nem ment volna.) 

A másik nagy hepaj pénteken volt az ún. "Flag Dinner". Mivel ez egy International House eléggé sok országból jöttek a villalakók. Az este lényege hogy minden nemzetiség elmondja az anyanyelvén ugyanazt a szöveget. Emellé még akinek lehetősége van rá az beöltözik a hazája népviseletébe is. Mivel én nem hogy ki nem vittem, de még itthon sem hordtam soha magyar népviseletet (nem a susinacit, a hagyományosat) nagy ijedtségemben általános iskolai rajzóráimat megszégyenítő módon farigcsáltam magamnak kokárdát papír ér ragasztó felhasználásával. Készült róla kép de nem mutatom meg, mert ritka rusnya lett. 

Lévén én voltam az egyetlen ember Magyarországról nekem kellett a korábban említett szöveget:

  1. lefordítani
  2. felolvasni

 Soha ekkora kísértés nem volt arra, hogy 150 ember előtt bazmegoljak, mondván úgysem érti senki. De győzedelmeskedett bennem a jólneveltség és az a felismerés, hogy ha Magyarországról nem is, felmenőkön keresztül biztosan vannak magyarok a teremben. (Azóta kettőt találtam. - a szerk.) Utána egy szokásos gálavacsora következett. Flancos kaja flancos tányérokban és pincérekkel, akik csak az én jelzésemet nem vették észre. Lehet hogy nem vagyok kompatibilis a helyi standardokkal...

Lement a vacsora, szép volt jó volt, de a lényeg csak ezután következett: a pártí!

Hivatalosan beöltözős buli volt olyan foglalkozások, "amilyen foglalkozásunk sohasem lesz" beöltözés témakörben. Hát emberek ez a buli nagyon kemény volt. Kezdődött ott, hogy INGYEN volt alkohol (11-kor mondjuk elfogyott minden iható, de ez van) és némelyek nagyon komolyan vették a témát. A képek nem a legjobbak, de hát a fényviszonyok sem voltak azok

A bal oldalon álló úriemberre szeretném felhívni a figyelmet. 'Nuff said. A buliról legalábbis.

A hetem többi része nem tartalmazott semmi különöset én viszont nagyon fáradt vagyok (Hajnali 1 óra van itt - a szerk.) 

 

 

 

Még egy valamit szeretnék elmesélni: az egyetem számos extra tárgy felvételét engedélyezi a szakodtól függetlenül. Egy ilyenre beültem de amint eltöltöttem 5 percet éreztem hogy ez nem nekem való:

Ez volt a "Haladó Ninja" óra. Nem is hallottam a tanárt...

 

 

További kellemes hétvégét, meg hetet.

 

Még egyszer köszönet a KeresztHuzat™-nak. Nélküle biztosan meghaltam volna!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://kengurubasa.blog.hu/api/trackback/id/tr555850996

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása